Metacritic 95, IGN 10, Gamespot 8
A ign japan 7-icu dao Inace i na meti i opencriticu je 96 ocena. Na zapadu nista novo.
Al vidim da sve recenzije pominju preteranu brutalnost, kakav god da im je prag tolerancije. Neki kazu da je ND preterao, drugi kazu da u kontekstu price ima smisla, al apsolutno svi o tome pricaju.
Toga sam se i plasio. Nemam stomak za takve stvari vise, ako sam ikad imao.
Rado cu igrati igru (samo ne znam gde luku da spakujem), mada vec sad vidim da ce me baciti u depresiju.
Zanimljiv je taj momenat kada je industrija leta gospodnjeg 2020. godine odlucila da se suoci sa brutalnoscu u igrama. Nije im smetalo precenje i prebijanje ljudi u RDR2, graficki eksplicitno guljenje koza zivotinjama, pljackanje i otimanje, jer je to simulacija divljeg zapada. A ovde smeta, iako je zombi apokalipsa. Odjednom, posle 2 milijarde virtuelnih ubistava, nemamo vise stomak za to. Zivimo u svetu gde prava manjina i ugrozenih kategorija (LGBT, crnciā¦) proizvode zapaljiv drustveni dijalog, a ubijanje nam je toliko banalan cin. Da li je virtuelno ubistvo uopste moralno prihvatljivo, pogotovu kada imas izbor u misiji da ih predjes bez oduzimanja zivota. Gde postaviti granicu u fororealisticnosti grafike, kada eksplicitnost nasilja pocinje da nam smeta i cin ubijanja dobija tezinu krsenja jedne od bozijih zapovesti.
Inace, igrajuci Uncharted 4, postao sam opcinjen nacinom na koji Neil Druckmann kreira naraciju u video igrama. I to je nesto sto Naughty Dog igre uzdize na pijedastal umetnosti. Usputni banter izmedju karaktera, tako naizgled spontan i u pravom momentu, ne popunjava samo prazan hod izmedju misija, vec predstavlja osnovu naseg saznanja o njima, njihovim motivima i unutrasnjem zivotu. Ako izuzmemo ekscesivno penjanje, poslednji Uncharted je milestone game dizajna, i nikada nisam voleo sto se ovaj fantastican i talentovan tim okrenuo mnogo mracnijem Last of Us, u kome je klanje iz zasede zamenilo vedar avanturisticki ton prethodnih igara.
@padawan Potezes neke zanimljive teme, mada smo mozda presiroko zahvatili odjednom.
Posto sam lenj, drzacu se samo sopstvenih utisaka na temu nasilja ā RDR2 nisam ni igrao, tako da ne znam kakva bi mi reakcija bila na virtuelno guljenje koze. Pretpostavljam da bih reagovao slicno kao i u pravom zivotu ā bilo bi mi gadno, al nije mi isto kad je u pitanju zivotinja i kad je u pitanju covek.
Al ono sto sam zapravo hteo da kazem jeste da sticem utisak da se TLOU2 potajno nasladjuje sadizmom i nasiljem. Ima igara koje su to i ranije radile, al to su obicno neke trash igre koje pokusavaju kvalitet da nadomeste sokantnim sadrzajem.
Otprilike jedina igra viseg profila da se secam da mi je stvarala slican mucan osecaj je Manhunt. Nije mi uopste bilo svejedno kako su izgledale animacije ubistava. Bez ikakve stilizacije ili estetike, samo sam bio suocen s nivoom realizma na koji nisam bio spreman.
Naravno kod Manhunta je to bila maltene jedina poenta, dok TLOU2 oce, makar na papiru, nesto duboko ā¢ da nam kaze. Aj ostaje da se vidi, al vec scena iz trejlera gde zeni lome ruku cekicem je meni odmah poslala iglu u crveno.
Ko sto rekoh, taj nivo banalne brutalnosti stvarno nije za mene. Izbegavam i coskove interneta gde se takav sadrzaj moze naci. Neka hvala, znam da ima svakojakog uzasa u svetu, ne trebaju mi te nocne more.
I meni je TLOU2 delovala na prvu loptu pre-nasilno kada sam gledao trailer-e i gameplay koji je davan na kaÅ”iÄicu, a onda sam obrnuo TLOU joÅ” jednom i shvatio da se niÅ”ta nije promenilo, ili da je samo malo dodata nota brutalnosti.
Stavljam spojler za one koji nisu igrali prvi deo, mada generalno i nije potrebno:
- na kraju prvog dela kada Joel popizdi i krene da traži Ellie koju su oteli ima scena muÄenja, gde zabada liku nož u koleno i okreÄe ga u jednom trenutku, sve sa zvuÄnim efektima.
- Ellie kada ubija psihopatu u restoranu sa maÄetom, gde ga lupa po glavi bez prestanka.
- a posebna doza nasilja je dodata u DLC-u, jer tamo su veÄ ubacili ovu foru sa nožem, gde se vidi ubadanje u vrat i seÄenje grkljana.
Tako da prvi deo nije bio niŔta manje nasilan, jednostavno samo ga zaboravili, jer smo ga davno igrali.
Ovde oÄigledno ima viÅ”e muÄnih scena i scena muÄenja, pa samim tim se doza nasilja i lestvica podigla na neki novi nivo, nevidjen do sada u igrama.
Mada kada se pogleda GTA5 i scena muÄenja sa vadjenjem zuba ili puÅ”tanjem struje, gde igraÄ ima punu kontrolu, a nije samo posmatraÄ dogadjaja. Ili upravo viÅ”e navedeni RDR2, gde se imaju misije da moraÅ” da uteraÅ” dugove i prebijaÅ” bolesnog Äoveka i igra te tera da to uradiÅ” do kraja i neÄe da se razgovor zavrÅ”i Äisto preÄenjem i reÄima. Plus ti dozbvoljava boleÅ”tine, tipa da vežeÅ” nekoga lasom, provozaÅ” ga po preriji, preko kamenja i oÅ”trih predmeta i onda tako vezanog ili upucaÅ” ili baciÅ” sa litice.
Ako se veÄ cela igra TLOU 1 i 2 gleda iz perspektive da se radnja odvija u post apokaliptiÄnom svetu, punom zombija i bandi, realno je oÄekivati, da je taj svet izopaÄen, bez zakona i da su svireposti svakodnevnica. Ali barem pozadina sve te brutalnosti i nasilnih scena ima neku realnu osnovu, koja da je prikazana na drugi naÄin, možda ne bi nosila istu težinu i poruku.
Pa bilo je uvek brutalnih scena, samo sada smo dogurali tu fotorealistiÄnu grafiku pa izgleda mnogo gadnije i teže za svariti. A i jel igrao neko skoro Mortal Kombatā¦? I baÅ” sam sinoÄ igrao ovaj deo koji je Zoorulee pomenuo, plus dok se igra sa Ellie i uradi se stealth kill, pa ona uzjaÅ”e nekog s leÄa i zabode ga po 3-4 puta u vrat. Mislim da je do grafike sada, a i voice acting doprinosi dosta. Neke scene koje se ni ne vide Äak, dovoljno je da se Äuje ārealistiÄnoā grkljanje i vapaj za vazduhom u lokvi krvi i svakako nije svejedno.
Od koliko sati sutra može da se poÄne ovaj epic
Pa trebalo bi da odbrojava timerā¦
Za 10h (6 ujutru).
Hajde unboxing
Uff, tu u stanu nemam prostora za takve egzibicije.
Igram od jutros, ne mogu jos da sudim, ali mi se Äini da je dobar downgrade uradjen, Å”to se tiÄe grafikeā¦ Mada i ja sam se spržio dobro pa mozda je i do meneā¦
Hahaha odradjujem isto dok mi kopira fajlove.
To je amaterska prica, malo bolje od onih koji otvaraju predmete po podovima.
LoU 2 pocetak sa gitarom je umetnost.
@Stevvva Film grain uzasno smara i totalno upropascava graficki ugodjaj, ko ga izmisli. Verovatno ce izbaciti patch koji omogucava da se iskljuci. Ali i nevezano za to, grafika ne pomera granice. To je ionako nemoguce posle RDR2 i Uncharteda 4.